22 Ekim 2013 Salı

Trendler İçinden Bir Sizi Seçtim

Konuya hızlı bir giriş yaptım ve önermemi söyledim. Erkek madem cesur oluyor bunla övünüyor o halde giyimde de cesaretini konuşturmalısın demiş ünlü düşünür Burcu Erim. 

Hani her sezon bağğzı kişilerin belirlediği sezon trendleri vardır ya, moda çekimlerinde veya trend map hazırlamak için kesinikle takip ettiğim fakat günlük yaşamda hayatta dönüp bakmadığım bir olaydır. Hangi rengi aşeriyorsam onu giyerim. Ya da o gün kendimi hangi renk hissediyorsam. 

Gelin görün ki bugün trendlerden bahsedeceğim. Fakat erkeklerin spring 2014 trendinden. "Amma çelişkili insansın" demeyin çünkü bunu erkeklerin ufkunu biraz daha açmak için yazıyorum. Kızlar zaten takip ediyorlarsa trendleri biliyorlardır. 




-Sen Kimlerdensin? +50'lerden:



Herrr zaman olduğu gibi bu sezonda da geçmişe geri dönüş var. Zaten moda dediğimiz olay da tarihin tekerrür etmesidir. Tabi her seferinde farklı yorumlar katılarak. Yüksek beli görüp bayılan erkeklerimiz olmuş, bayılmasınlar çünkü zaten bu anlattığım trendleri birebir gidip uygulayın demiyorum. Sokak stilinde de kendi yorumunuzu katabilmeniz çok önemli. Ucundan kıyısından benzetebilirsiniz daha stylish olmak açısından. 

Retro giyinmeyi sevenler için çok güzel bir ilham kaynağı. Bu trendde paçalar ya boru ya da bol kesim olarak geliyor. Çok dar giyemeyenler için kilosundan dolayı iyi bir seçenek. Sadece kumaş pantolonla kalmayıp kot pantolonu da bu şekilde yorumlayabilirsiniz. 

Büyük çantalar da bu trendin bir parçası. Biraz bavul gibi dursa da eğer çok hareket halinde bir insansanız ve birçok yere gitmeniz gerekiyorsa iyi bir destek. 
"Kafam girer buna bu ne be" diye düşünenlere yeminlen kafa atarım. Deneyin ölmezsiniz cümlesini vurguluyorum!


Çok kıllı erkeklerimiz lütfen sol görseldeki yaka açıklığını yapmayınız. Kazak üstüne gömlek giymiş gibi ayyy bayılazamm... Olayı kavradığınızı düşünüyorum.. Yüksek beli ne kadar kızlara şiddetle öneriyorsam erkeklere de öneriyorum. Sizin boxerınızı görmek zorunda değil bu gözler! 


Turtle neck yani boğazlı kazak dediğimiz olay tam da bu 50li trende uygun bana sorarsanız. Eğer geniş yakalı tshirt veya gömlekten kaçmak istiyorsanız boğazlı kazağa sığının. Çok klas duruyor. Ve evet renk renk renk RENKLİ OLUN... Sakinim ok..

50lilerin tarzında tasarımlarını yapan birkaç markayı saymam gerekirse; Missoni, Bottega Veneta ve Micheal Kors. Daha fazlası vardır eminim ama bu markalara öncelikli bakabilirsiniz. 

Alfred Bana Oradan Viskimi Getir: 



Trendin adı Dandy Man olarak geçiyor fakat açıklamak gerekirse bu tam "röpteşambırımla gelsem sana" yani. Romantik, elegant ve biraz züppe bir stil. Yüzde bin beşyüz bunla ilgili bir geyik olacak fakat bu tarzı ben normal hayatında da zaten formal yani daha resmi giyinenlere yakıştırırım. Veya özel biryere giderken belki de bu trendi uygulayabilirsiniz. 

Stilin esas kumaşları ipek ve satendir. Tabi siz bu kumaşları sevmiyorsanız başka fakat bu kumaşları kullanmadan da tabiki bu stili kendinizde uygulayabilirsiniz.  

Bu trend için ben "like a sir" diyorum. Böyle tam tepeden bakan bir haller. Allahım hiç bu tarz arkadaşım yok kısmet kesin İtalya'ya. Bulacam sizi kıvrık paçalılar.


Makosen veya loafer tarzı ayakkabılar giyebilirsiniz. Yelekleri de es geçmeyin derim erkekte çok şık bir görüntü oluyor. Göbekli erkeklerimiz giymesin tabi o düğme patlayıp gözümüze falan girebilir. Cep saatiniz de olmak zorunda değil sadece giyin.


Dostum Dandy man deriz de Robert Downey Jr. olmaz mı bir de Sherlock Holmes karakteri tam da anlattığım stile uygun. Mesela kravat veya papyon takmak istemeyenler için saten eşarplar tam da size göre. Adama bakmalara doyamıyorum... 

Bu stilde çalışan markalar; Haider Ackermann, Berluti, Armani, Maison Martin Margiela, Hermes.


Bermuda Herhalde, Şort Olan: 



Boyzz boyzz boyzz! Bir bakıma basket şortu gibi diyebilirz, hacimli, uzun ve geniş kesimi olan. Buna alternatif olarak bej veya beyaz renkler olmaz zorunda değil ve paçalarını kıvırarak da giyebilirsiniz. Söylediğim tabi ince bacaklar için geçerli. Roberto Carlos bacaklılar; dar pantolon giyeniniz varsa çıkarın atın yakın yıkın. Çünkü açık konuşuyorum çirkin duruyor üstünüzde... 


Oğlum kimse erkekleri düşünmüyor çok üzülüyorum. Neyse bu trendi sokak stiline uyarlarsak eğer daha formal olanlar için bu tarz önerebilirim. Tekrar söylüyorum kalın bacaklılar daha bol giyiniz lütfen. Kumaş pantolon - ceket giyiyorsanız da ayakkabı olarak spor giyebilirsiniz kesinlikle çok şık duruyor ve resmii görüntünüzden ödün vermiyor.


Daha casual veya rahat giyinenler şöyle gelsin. Paçaları kıvırın derken bundan bahsediyordum. Bir tüyo daha; kalın bacaklılar kargo şort yani geniş veya çok cepli şort giymesinler. Daha kalın göstermekten başka bir işe yaramıyor. Gören de beni bacak fetişisti sanacak. Yok öyle birşey arkadaşlar. 





 Bermudaların altına ne gider biliyor musunuz? Şu soldaki tarz botlardan. Bermudanın altına giymeyecekseniz de gardrobunuzda bulunması gereken veya ayakkabılığınzda diyeyim bulunması gereken bir ürün. Şahsen bende de var. Hem çok kurtarıcı hem de çok şık duruyor ayakta. Daha çok dar paça pantolonun altına tercih ediyorum. Siz de beyler deneyin, paçanız çok dar olmasa da olur.





Ayakkabıdan söz açılmışken bir de ne güzel olur biliyor musunuz; şu sağda gördüğünüz botlar. İnanılmaz güzel duruyor, kendime göre bulduğum gibi alacağım. Rengini bulamadım fakat su yeşili de çok güzel. Türkiye'de bulabileceğiniz daha doğrusu bakabileceğiniz markalar; Hotiç, İnci, Elle, Divarese, Harvey Nichols (arkadaşımdan öğrendim:)). Aklıma gelenler bunlar. Heryerde de maalesef yoklar. 

Bermuda trende uygun çalışan markalar; Alexander Mcqueen, Jil Sander, Iceberg.











Yine Mi Çiçeğiz: 



Bağırışmalar duymak istemiyorum. Ben ne giyicem bunu yaaeee hele hiç duymak istemiyorum. Genelde defilelerde podyuma çıkan tasarımlar evet çok erkeklere uymayabiliyor buna katılıyorum ama açık görüşlü olmakta fayda var. 

Havaide gibi gezmeniz gerekmiyor tabiki ama son sezonda buna uygun gayet tadında ürünler çıktı. Kaldı ki öyle de gezebilirsiniz, orjinal insanlar görmek her zaman hoşuma gidiyor. Ama Türkiyede olduğumuzdan ve geneli baz alarak yazdığımdan böyle konuşuyorum. 


Bu trendi ilk gördüğümde aklıma Kübalılar gelmişti sonra da bu fotoğrafı buldum. Özgüveni olan erkekler; böyle giyinmenizde hiçbir sakınca yok! 


Özgüveni az olanları böyle alalım. Ah ülkede Urban Outfitters olsaydı ne olurduuu! Ben size alır alır yollarım İtalya'dan muhahaha. Bu görseller o markaya ait fakat sizin de arasanız bulamayacağınız tarzda t-shirtler değil. 


Çok güzeller ya ilkbaharda giymeye başlayın da içimiz açılsın. Sırf t-shirt değil gömlek niyetine de giyebilirsiniz. Pano desen de olabilir yani. Ya sadece omuzunda ya da sırf önünde kare şeklinde.. Burada pantolonunuzda eminim istemezsiniz çiçek deseni fakat giyen giysin abi gelip alnından öpücem!

Markaların birkaçı; AMI, Dries Van Noten, Alexander Mcqueen, KOLOR, Gucci ve Marc Jacobs.

Yumuşatıcı Serinlik: 



Marjinal olucaz diye yazdığım başlığa bak. Neyse çaktırmayın birşey bulamadım da bunu yazdım. Sıradaki trendimiz salaş severlere gelsin. Gerçekten de yumuşak kumaşların ve akışkan çizgilerin (hahhahgashdg) stili. 


Bana soracak olursanız düz pantolonların yanında desenlileri de tercih edin. Bu trendin bir özelliği de uzun paltolar fakat kalıp halinde olanlar değil. AKIŞKAN! HHSADGJDH.. Üstteki tarz pantolonların üstüne giyebilirsiniz. Daha çok uzun boylu insanların giymesini tavsiye ederim diğer türlü.. yani... 

Buyruuoon markalar; Zegna, Armani, Lanvin, Prada.

Bu arada alt başlığın da alt başlığı yapmak istiyorum. Öyle ki beni tanıyanlar atkı sevdamı bilirler. Soğuklar başladığı anda boynumdan atkım düşmez. Bunu erkeklere de tavsiye ederim. Erkek adam üşümez diye birşey yok bal gibi de biliyoruz poponuzun donduğunu. 


Bak eşarp demiyorum atkı diyorum, kalın diyorum hooo kime diyorum. 


Hadi itiraf edin hoşunuza gitti;) Düz renk olmak zorunda değil tabi ki, sevdiğiniz rengin desenleriyle birlikte de takabilirsiniz. Dürüst ol canımı ye. 

Sportifler Bir Adım Öne Çıksın:



Bu lookbooklara baktığımda aklımda sadece şu şarkı çaldı; Movee bitch get out the way. Get out the way bitch get out the way... 

Bu sportif trendini oluşturan parçalar daha çok sörfçü ve kaykaycı bebeler. 
Neden bilmem bana çok sportif stilde erkekler çekici gelmez lakin kendisi gerçekten sporcu değilse. O zaman gerçekten gözümde farklı güzel yerelere geçiyorlar. Tenisçiler falan da mesela.. 


Postlarımda dövmeli insanlar olmazsa olmazlarım... Bu stili bu şekilde de yorumlayabilirsiniz yani üstünüzdekini belinize bağlamaktan korkmayın. Tabi çalışan ve eşofmanıyla pazar yürüyüşüne çıkan
bir babaysanız o ayrı. O zaman itici olabiliyor. 

Bak yazarken şuan fark ettim ki şu yazdıklarım trendler genelde bol kıyafetleri simgeliyor. Tabi Dandy Man kısmını saymazsak. Gerçi onda da üstnüzüdekini bol giyme gibi bir seçeneğiniz var. 


Ben bu trendi sevdim yaeeee :f Adidas eşofmanınızı bir kenara bırakıp böyle yenilikler denemeniz için süper bir fırsat. 



Yazlık kışlık olarak sizin için seçtim. Adidas eşofmanın yanında bence Tigerlarınızı atmadıysanız onları da atabilirsiniz ve biraz yenilik yapıp bilek kısmı uzun üstteki tarz ayakkabılarda şansınızı deneyin. 

Markalar; Givenchy, Alexander Wang, Opening Ceremony.


Yazdığım trendle alakası yok fakat mutlaka gardrobunuzda olması gerekenlere bir ek daha college jacket. Bu ne ara bu kadar moda oldu anlamadım fakat 2011 senesinde başladı sanıyorum. Hoş Amerikada veya yurt dışında ondan önce de modaydı fakat buralarda daha yeni yeni görünüyor. Spor stilinizde olsun, şık stilinzde olsun giyebileceğiniz bir parça. 


Kızlara da erkeklere de aynı derecede çok yakışan bir parça. Almamazlık etmeyin abi deli misiniz. Zor zamanlarınızda giyersiniz en kötü. 

Kutumda Mavi Hissediyorum: 



Doğduğumuzda kızlara pembe erkeklere mavi oda hazırlarlar ya illet olurum onlara fakat şu bir gerçek ki erkeklere de mavi tonları çok yakışıyor be! İster kumaşta olsun ister denimde olsun giyebileceğiniz bir trend. 


Burada olay çok basit; mavinin tonlarını seçeceksiniz. Birçok rengin aksine, siyah gibi bu renkte avantajlı. Örneğin yeşil olduğunu düşünün kurbağa gibi gezersiniz veya beyazda... Ay düşünemedim out of order... .... Markalar için; Dior, Balmain, Armani.

Hazır renklerden konu açılmışken son bir trend daha söylemek istiyorum. Bu sefer stil değil renkle alakalı. Turuncudan kiremit rengine ve sarıya giden bir renk skalası. 


Ohh gözüm gönlüm aydınlandı. Kıyafetlerinizde olmasa bile aksesuarlarınızda bu renkleri kullanabilirsiniz. İşte size renkli olmak için bir fırsat! Özellikle esmerlerde turuncu ve sarı renge bayılıyorum ama sarışınlar veya açık kumrallar üzülmesin onlarda da kiremit rengi çok hoş olur! 


Sarı renkle en güzel gidebilecek renkler gri, kahverengi ve haki yeşili. Benim favorilerim. Turuncu ile gidecekler; koyu lacivert, açık mavi, koyu gri, siyah ve kiremit rengi. Bunu da biryere not alın. Hayır biliyorum şimdi ık mık yapıyorsunuz bir giyseniz çok beğeniceksiniz. Olmadı çağırın beni size yardımcı olayım. Better call Saul! (Breaking Bad'in etkisinden çıkamadım henüz)

Önceki erkeklerle ilgili yazımda referansta isimler vermiştim fakat onların arasından tek bir isim vermek istiyorum yine. Erkek olsam herhalde sürekli blogunu okuyup traş olurdum. Onur Yüksel'i takip etmenizi öneririm. Teknoloji olsun, moda olsun, stil olsun, müzik veya sanat olsun genelde erkeklere yönelik yazıları vardır. Buyurun buradan








Şu renkli çoraplarla yazımı noktalamak istiyorum. Ve beyler bu tarz çorap isteyenler Topman'e koşun. Zevkli işler bunlar, atomu parçalamanızı istemiyorum sonuçta.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Style Baby